Verkkoluennosta

Verkkoluennon seuraaminen kotikoneella

Seurasimme 8.11. 2017 verkkoluentoa omalta kotikoneelta. Tilaisuus, joka videoitiin ja lähetettiin verkon kautta, oli osa Lihastautiliiton "Tietoa lihassairauksista" -kiertuetta ja tuli siis Turusta kello 16.30-19.00.

Verkkoluennon seuraajaksi pitää ilmoittautua, meiltä se jäi niinkin myöhäiseen kuin saman päivän aamuun, mutta hyvin onnistui. Sähköpostissani olevaa linkkiä klikkaamalla avautui ikkuna, jossa oli liiton logo. Samassa viestissä sain Turun tilaisuuden ohjelman, he tietenkin aloittivat kahveilla kello 16.

Videointi alkoi 16.30 Raija Similän tervetulotoivotuksin. Raija kertoi myös tilaisuuden ohjelmasta. Siitä jatkoi Lounais-Suomen yhdistyksen toiminnanjohtaja Sirke Salminen yhdistyksen ja avustajakeskuksen esittelyllä. Kokemuspuheenvuoron käytti HMSN-tautia sairastava Leena Tammioja. Esitys oli herkkä ja mielenkiintoinen, hän oli osuvasti valinnut kuvia esitystään elävöittämään.

Neurologian erikoislääkäri Manu Jokelan luennon alkuun pääsyä vähän jännitettiin, mutta turhaan, kyllä hän ehti paikalle. Manu Jokela luennoi lihastaudeista yleisesti, niiden yleisyydestä Suomessa ja maailmalla. Hän puhui monista lihastautidiagnooseista erikseen ja esitteli diagnoosin tekoon liittyviä tutkimuksia. Etukäteen tulleisiin kysymyksiin hän pyrki antamaan vastauksia luennon aikana. Lääkäri puhui rauhallisesti ja esitystä tuki valkokankaalle heijastetut kuvat ja luettelot. Pidimme kovasti esityksestä ja omasta mielestä ymmärsimmekin aika paljon...

Loppuun oli varattu aikaa kysymyksille ja niihin vastaamiseen, näin tehtiinkin. Yksi kysymys oli voiko luentoa seurata jälkikäteen? Vastaus oli, että kun kiertue on ohi Lihastautiliiton kotisivuille tulee linkki, jota kautta voi seurata luentoja.

Joensuun tilaisuus ke 29.11.2017 Hotelli Aadassa kello 16.00-19.00 on kiertueen viimeinen.

Verkkoluennot ovat hieno tilaisuus päästä kuulemaan asiantuntijaluentoja ja kokemuspuheenvuoroja. Kaikki Turun tilaisuuden esiintyjät puhuivat miellyttävällä äänellä ja rauhallisesti. Hyvä kokemus kuulijalle! t. Timo ja Leena