Yhdistys

Itä-Suomen lihastautiyhdistys on lihastautia sairastavien ja heidän läheistensä yhteisö. Yhdistyksen toiminta-aluetta on Pohjois-Karjala.

Yhdistykseen kuuluu varsinaisia jäseniä ja kannattajajäseniä.

Varsinaiset jäsenet sairastavat jotain neuromuskulaarista tautia, joita tiedetään Suomessa olevan useita satoja. Pohjois-Karjalassa erityisen yleinen on joitakin vuosia sitten tunnetuksi tullut LOSMoN / SMAJ -tauti. Lihastaudit vaikuttavat sairastuneen liikuntakykyyn ja jaksamiseen.

Kannattajajäseneksi voivat liittyä henkilöt, jotka haluavat tukea yhdistyksen toimintaa. Yhdistyksessä onkin kannattajajäseninä puolisoita ja muita perheenjäseniä.

Yhdistyksen asioista päätetään kevät- ja syyskokouksessa.

Yhdistyksen hallituksessa on sekä varsinaisia jäseniä että kannattajajäseniä, kaikkiaan kahdeksan. Hallitus kokoontuu kodeissa. Puheenjohtajan tiedot löydät yläpalkin kohdasta Yhteystiedot.

Mielellään otamme vastaan toimintaehdotuksia. Jos aktiivinen toiminta hallituksessa tai muulla tavoin kiinnostaa, ota yhteytä.