Sopeutumisvalmennuskurssilla

Losmonilaiset eivät ole lusmuja

Lihastautiliiton järjestämä ja Sosiaali- ja terveysministeriön veikkauksen tuella rahoittama LOSMON - sopeutumisvalmennuskurssi järjestettiin 13.11.- 17.11.2017 Vetreassa Joensuussa.

Kurssille osallistui yhteensä 10 henkilöä; kaikkien juuret ovat Pohjois-Karjalassa, neljä asui kuitenkin muualla Suomessa.

Kurssin ohjelma koostui asiantuntijoiden, mm. sosiaaliturva-asiantuntija ja fysioterapeutti, luennoista sekä keskustelu- ja toiminnallisista ryhmistä. Sosiaalityöntekijälle ja fysioterapeutille oli sekä yksilö- että ryhmätapaamisia.

Toisen kurssipäivän iltana oli LOSMON-vertaistilaisuus, johon osallistui 12 henkilöä kurssin ulkopuolelta. Tilaisuudessa kuultiin neurologin ja yhdistyksen puheenjohtajan luennot. Ilta sujui kahvittelun ja keskustelun merkeissä.

Sanomalehti Karjalaisen toimittaja kävi haastattelemassa sisaruksia ennalta sovitusti. Juttu on luettavissa 18.11.2017 lehdessä.

Palautekeskustelussa kurssi sai ainoastaan positiivista palautetta ja toivottiin kovasti seuranta-/jatkokurssia. Sellaista ei kuitenkaan nyt vielä ole luvassa.

Kaikin puolin onnistuneet viisi päivää Vetreassa.

Sisarukset Lea, Aila ja Kaija